۱۷ آذر ۱۳۸۷، ۱۰:۳۶

اهدای جوایز اسب طلایی /

اسکار سینمای کشورهای چینی‌زبان به "جنگ‌سالاران" رسید

اسکار سینمای کشورهای چینی‌زبان به "جنگ‌سالاران" رسید

حماسه جنگی "جنگ‌سالاران" به کارگردانی پیتر چان جوایز اصلی از جمله بهترین فیلم چهل و پنجمین دوره جوایز اسب طلایی را از آن خود کرد که از آن به عنوان اسکار کشورهای چینی‌زبان یاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد این فیلم که تولید مشترک هنگ کنگ و چین است، در سه بخش بهترین فیلم، کارگردان و جلوه‌های ویژه جوایز اسب طلایی برنده جایزه شد.

"جنگ‌سالاران" در 12 رشته نامزد دریافت جوایز اسب طلایی بود و در کمال تعجب جز بخش جلوه‌های ویژه در دیگر بخش های فنی جایزه را به رقبا واگذار کرد. این فیلم درباره یک ژنرال در چین سلطنتی قرن نوزدهم است که رو در روی برادر قسم‌خورده خود می‌ایستد.

کمدی رومانتیک "دماغه شماره 7" به کارگردانی وی ته ـ شنگ از تایوان که در 9 رشته از جمله بهترین فیلم نامزد دریافت جوایز اسب طلایی بود، جوایز بهترین بازیگر مرد مکمل (ما جو – لونگ)، موسیقی و ترانه را برد.

نمایی از فیلم سینمایی "جنگ‌سالاران"

ته ـ شنگ در عین حال برای این فیلم جایزه ویژه بهترین فیلمساز تایوانی سال را از آن خود کرد. "دماغه شماره 7" درباره ارتباط یک خواننده راک شکست‌خورده و یک کارمند روابط عمومی در تفریحگاهی ساحلی در جنوب تایوان است. این فیلم نماینده تایوان در اسکار امسال و پرفروشترین فیلم تاریخ این کشور است.

بزرگترین غافلگیری مراسم اعطا جوایز اسب طلایی امسال که شنبه شب در شهر تیاچونگ برگزار شد، پیروزی ژانگ هانیو در بخش بهترین بازیگر مرد بود. او برای بازی در نقش یک سرباز دوران جنگ داخلی چین در فیلم "اجتماع" ساخته فنگ زیائوگنگ، رقیب قدرتمند خود جت لی را شکست داد که با "جنگ‌سالاران" نامزد دریافت این جایزه بود.

"اجتماع" که در شش رشته نامزد دریافت جایزه بود، جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی (لیو هنگ) را نیز از آن خود کرد. پرودنس لیو برای بازی در نقش زنی معتاد در فیلم "زنان واقعی برای فروش" جایزه بهترین بازیگر زن را برد و می فنگ برای بازی فیلم تایوانی Orzboyz به نقش یک مادربزرگ که از نوه شیطان خود مراقبت می‌کند، برنده جایزه بهترین زن مکمل شد.

سای سونگ ـ هان و تام شو ـ یو برای فیلم تایوانی "بادهای سپتامبر" جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را دریافت کردند و جایزه بهترین طراحی صحنه‌های رزمی به "مرتبط" به کارگردانی بن چان رسید. این فیلم که بازسازی تریلر هالیووی "تلفن همراه" است، جایزه بهترین تدوین را هم برد.

جایزه بهترین چهره‌پردازی و طراحی لباس از آن فیلم هنگ کنگی Candy Rain شد و چنگ سیو - کیونگ برای "گنجشک" ساخته جانی تو جایزه بهترین فیلمبرداری را دریافت کرد. فیلم هنگ کنگی "گمشده" ساخته استیو برجس نیز جایزه بهترین جلوه صوتی را گرفت.

"بالای یانگ‌تسه" یانگ چانگ بهترین مستند جوایز اسب طلایی 2008 شد و جایزه دستاورد عمر امسال به چانگ فنگ از تایوان رسید.
 
هیئت اولیه داوران جوایز اسب طلایی شامل 18 عضو از چین، هنگ کنگ و تایوان بود. این هیئت از میان 115 فیلم فهرست اولیه 75 فیلم را انتخاب کرد و در نهایت یک هیئت داوران دوم شامل 20 فیلمساز تایوانی 31 نامزد نهایی جوایز امسال را برگزید.

کد خبر 796432

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha